Pages

Clicks Please

Monday, November 29, 2010

Mocca Choca pun tinggal memori

Dah lama tak update blog ni sbb tersangat busy ngan assignment dan project kat kampus.. Hmm...Mocca dan Choca kesayanganku pun telah pergi bersama tuan baru pada 24.11.2010.... aku harap tuan baru Mocca chan dapat menjaga mocca dan choca dengan baik. Malam tadi aku dapat berita Choca dah selamat lahirkan 2 ekor babies.... tahniah wat tuan baru Mocca Choca. Rindu kat Mocca chan yang debab tu... rindu dengan gelagat dia bila mintak makanan... rindu dengan wheekk..wheekk...choca mintak makanan... sibuk nak keluar dari cage.. Choca selalu tunggu kat depan pintu cage dia bila rasa kelibat aku bukak pintu umah. Rindu dengan bunyi purr..purr...purr choca bila aku usap badan dia. 

Hmm...tak lama lagi Blacky ngan Baby pun akan tinggalkan aku juga. Sedih... bila pengubat duka lara , stress aku takde lagi nanti. Kalau ada mereka ni...hilang jugak stress aku buat assignment bila tengok gelagat mereka ni. Kalau boleh aku nak jaga mereka sampai mereka mati sebab dah tua... tapi apakan daya...aku dah tak boleh nak bela mereka sebab takde space kat umah. Lagipun bila cuti sem sampai...takde sape nak tolong jaga mereka. Nak bawak balik kampung pun susah sbb naik bas...nanti orang kat dalam bas tu marah lak...ataupun ade yang alergi ke..

So, aku mengambil keputusan untuk jual mereka semua.... aku terpakse... Tapi, aku dah cari tuan baru yang terbaek untuk mereka...supaya keselamatan dan kehidupan mereka lebih baik. Sedih mmg sedih masa melepaskan mereka pergi. Lebih2 lagi Mocca dan Choca sbb mereka adalah guinea pig pertama aku bela dan merupakan hadiah birthday aku.. Aku sayang sangat kat diaekor tu... aku bela dah nak dekat 2 tahun.. Tapi last2 kena lepaskan pergi gak..huhuu... T^T....


0 ♥ cHenta: