Pages

Clicks Please

Friday, June 4, 2010

Hidup ini

Hidup aku membosankan..
Kawan…huh..
Siapa kawan aku….
Musuh…??
Aku tak tahu siapa?
Aku hidup dengan diri sendiri…
Senyum, tawa, sedih…menangis..
Semua aku sendiri..
Siapa kawan aku?
Siapa yang tahu?
Tak de siapa yang mengerti…
Dari dulu sampai sekarang aku sendiri
Mencari sebuah kepastian yang tak pasti…
Aku sendiri dan terus sendiri
Mencari erti sebuah kehidupan..
Kadang-kadang aku bosan dengan hidup aku..
Tak de apa yang menarik..
Sering menipu diri sendiri untuk mengembirakan hati..
Aku tak tahu apa sebenarnya erti bahagia, gembira..
Hidup aku penuh dengan duka, kecewa, sakit hati…menangis
Air mata adalah teman sejati aku….
Termenung….aku sendiri..
Dibelenggu persoalan yang tak pernah ada jawapannya…
Ntah apa yang aku susahkan dalam hidup nie…
Menangis, termenung dan terus bersedih..
Aku perlukan teman….tapi teman2 yang baik semuanya dah berhijrah..
Tinggalkan aku sendirian termanggu di sini…
Takde sape yang mengerti aku….hidup aku…diri aku…
Kenapa ye….aku tak boleh nak stop fikirkan pasal hidup aku…?
Kenapa aku tak pernah dapat kegembiraan yang berpanjangan?
Kalau ada special friend pun tak pernahnya ada yang betul2 take care
Yang ada pun ‘player’….ke lelaki memang begitu?
Hmm…cakap pasal cinta aku nak sangat bertemu dengan seseorang..
Yang sayangg..sangat kat aku…yang take care sangat kat aku..
Yang jujur dengan aku., yang setia dengan aku..
Tapi…semua tue tak pernah terjadi pun..
Mungkin cuma mimpi…..
Hmm..entahlah aku tak tahu…tapi yang pastinya..
Dunia nie memang banyak cabaran..
Macam2 jenis manusia ada…yang hasad dengki,
Yang suka menipu, yang suka mempermainkan orang….
Aku pun tak tahu kenapa tuhan mesti jadikan semua tue..
Tapi yang pasti tuhan tue maha kuasa..

0 ♥ cHenta: