Pages

Clicks Please

Tuesday, January 5, 2010

Berita Gempak- Gadoh-Gari-Dadah

KOTA TINGGI, JOHOR, seorang lelaki berbangsa india telah ditangkap oleh 3 orang polis mata-mata (ceh betul ke ni?). Insiden kejar mengejar diantara suspek berlaku di jalan simpang pasak semalam. Sebuah bas yang membawa penumpang termasuklah aku telah menyaksikan insiden tersebut.
Hehe..ape la aku ni xleh nak jadi pembace berita la..so aku cerita jelah ea mcm mane kejadian berlaku. Hehe..sebenarnye ni cerita semalam baru hari ni dapat cerita kat blog ni sbb semalam aku penat sangat lepas balik dari kolej x gune tu ar (cerita ade kat post sebelum ni). Masa aku on da way nak balik umah, bas Mara penuh mase tu so aku kenalah berdiri dengan memegang plastik barang2 yang aku shopping, berat lak tuh. Sakit jari jemariku dan lenguh tangan dibuatnye. Tiba-tiba, bas berhenti kat tepi jalan simpang felda Pasak. Aku tak pasti la ade penumpang yang turun ke tidak mase tu. Tapi ape yang pastinya aku tengok ade  4 orang sedang berkejar-kejaran. Aku ingatkan diaorang tuh main polis sentrii. Pelik juga dah tua2 nak men polis sentri. Macam2 dah terfikir kat kepala aku ni. Ntah2 pencopet nak kena belasah atau pun orang bergaduh ke..Rupe-rupenye yang 3 orang tadi tu anggota polis. Sorang daripada lelaki tu mengeluarkan gari dan menggari tangan lelaki india tu selepas dicepuknya lelaki india tu. Pastu aku tengok si encik-encik polis tu g kat  bus stop tepi jln amik 1 bungkusan. Aku tengok tepung kat dalam beg plastik mydin tuh dah berterabur dah. Mungkin akibat lelaki india tu nak lari dari kena cekup kot. Terabur habis tepung sekilo(aku agak2 je..hehe..). Tengok putih macam tepung je..tapi sebenarnye dadah. Habisla india tu kena hukum gantung sbb byk tu dadah yang dia bawak.

p/o : Jangan sesekali anda terjerat dengan dadah durjana.

0 ♥ cHenta: