Pages

Clicks Please

Thursday, October 29, 2009

Pengalaman Masuk Wad

22 Oct 09 (khamis)
Sedang aku menyiapkan animation 2d Chibi me-Rempit untuk subjek audio design. Aku tiba-tiba je rase sakit kepala yang amat sangat. Nasib baik aku dah wat separuh kerja animation tu.So, lagi 95% je nak siapkan..Lepas aku struggle siapkan kartun tu. Aku dah xleh tahan dah..rasa panas sejuk je badan aku.. Mase tu dah agak dah..mesti nak demam nih..

23 Oct 09(Jumaat)
Bangun pagi, aku tengok bawah mata aku bengkak, leher aku pun bengkak..pastu terasa merenyam gatal2 kat leher dan belakang badan...Nak kata aku tak cukup tido 2,3 hari ni memang ye jugak..tp xkan la bengkak sampai camtu sekali kot...mase tu badan aku panas agi..pastu dah x boleh tahan. Aku g kedai kat tgkt 2 umah aku, beli panadol actifast ngan air 100plus. Malamnya, aku dapat bubur nasi daripada bf aku (dia masak sendiri tuh..terharu gak la..hehe). Pastu g 7Eleven nak g beli cool fever leh plak x cukup duit..ye lah almaklum je la...dah akhir bulan..duit elaun pun dah hbs..

24 Oct 09 (Sabtu)
Aku betul2 risau pasal presentation Technopreneurship (TechnoKapal laut hehe)...Tp, nasib baik la x jadi present hari tu..so oklah..hee...pastu malam je aku rase cam panas semacam je...demam makin kuat..gatal-gatal kat badan pun makin menjadi-jadi.

25 Oct 09 ( Ahad)
Aku x larat dah nak tunggu hari isnin lagi untuk g hospital. Nasib baik member serumah kata HKL tu bukak sampai malam. So, aku pun sms my bf suh dia g hantar aku kat hospital. Bila je sampai hospital dah wat check-up...aku punya lah terkejut gak bila dokter tu bagitahu blood aku ade prob. Darah putih aku tinggi. Pastu leh plak cakap aku ni suspek denggi..huhuu...padahal merah2 kat tangan aku tu sbb gatal2 dan aku garu2 tgn tu..hehe...so malam tu jugak aku kena tido kat wad 23 katil no.9 . Malam tu jugak drakula sedut darah aku sebanyak 3 kali. Tp, nasib baik pagi tu dokter lupe nak amek darah..kalau x 4 kali laa..darah aku disedut utk diagnosis. Tangan kanan plak kena cucuk jarum utk masuk air.. nama signtifik benda tu aku x tahulah..hee..

26 Oct 09 (Isnin )
Demam aku dah kebah dah cuma badan aku gatal2 agi..and merah menyala. Kawan berbual aku ialah seorang makcik dok katil no.10 sebelah aku. Namanya makcik Hasnah. Makcik tu la yg jdi teman berbual aku.. xde la aku bosan sgt..hehe...Pastu kena g X-Ray plak tu...Sakit denggi pun nak kena buat X-Ray gak ek?..dah la kena tunggu lame cam org sengal je..


27 Oct 09 (Selasa)
Lebih kurang 2 hari aku dok dalam wad, kerja aku g toilet je sbb byk sgt air masuk kot..hehe..pastu tengok muka2 pesakit lain dan gelagat diaorang.. jadi pemerhati la aku ni. Lagipun dokter x de nak check kesihatan aku sgt pun..hmm.. ape punye dokter laa..dah la amik darah byk2...sakit tu kena cucuk jarum..masuk air agi..

28 Oct 09 ( Rabu )
Hari ini aku telah ditukarkan ke wad Dermotology D1. Waa...kat wad ni memang aku rase selesalah..sbb ada aircon..pastu satu bilik ade 8 katil je...xla sempit cam kat wat 23 tuh. Toilet pun bersih. Pastu dokternya pun ok..check betul2..xla cam kat wad sebelumnya tu..aku ckp xde selsema ngan batuk tapi kat report dia tulis ada plak..ape laa..

29 Oct 09 (Khamis)
Aku telah mendapat kebenaran dpd Dr.Tang untuk pulang ke rumah. Alangkah bahagianya aku rase bila aku dapat keluar daripada wad yang amat membosankan.

0 ♥ cHenta: