Pages

Clicks Please

Friday, September 18, 2009

Raye yang tak meriah

Raya tahun ni pun aku rase xde ape yang best pun. Balik kampung nanti xde ape yang menarik untuk dilakukan. Balik2 je dok umah, anyam ketupat..tolong2 ape yang patut. Raya zaman sekarang ngan dulu memang banyak perbezaannya. Kalau dulu dengar je pengumuman raya kat tv. Terus g dapur, masak ketupat ngan juadah lain untuk raya,masukkan kuih-muih dalam bekas la..pasang pelita keliling umah, main bunga api, mercun. Sekarang ni, suasana meriah tu macam dah takde lagi. Yelah, adik-beradik yang lain pun dah kawin sume.Tinggal aku ngan adik aku yang masih sekolah menengah tu je tinggal. Hmm..kalau dulu mase kecik-kecik bolehla main bunga api same-same, bakar mercunlah, berperang ngan jiran-jiran. Kalau sekarang main mercun je kena masuk lokap..huhu. Dulu seronok sebab leh g beraye. Tapi yang paling seronoknye leh kumpul duit raye lah..hehee..tu yang paling penting tu. Sekarang, dah takde ape pun yang best. Setiap tahun raye, g umah atok ngan sedare-mare terdekat. Pastu dok umah je. Nak g beraye pun xde member. Member sebaye sumenye ramai yang dah kawen. So, masing-masing wat hal sendiri je laa. Lagi pun aku nak g beraye kat mane je ntah, aku pun x tahu. Member x ramai mane pun. Hiks. K lah..macam xde mood lak nak tulis banyak2. Kepada sesiapa yang sudi membaca entry ni Selamat Hari Raya aku ucapkan.

4 ♥ cHenta:

Irtiyah said...

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin

:)

f|rd4szLer said...

selamat hari raya.. lepas raya nanti bawak kuih raya tau! nk pau hehe. eh skang pun u kumpul duit raya lg ke =p

Kaizo Teddy said...

hmm..mane de dpt duit raye lgi...:(.
Camat hari raye sume..

Kaizo Teddy said...

:D raye yang x meriah