Pages

Clicks Please

Friday, September 11, 2009

Aku ni Pemalu..

Hmm..lagi seminggu lebih sikit je kita nak menyambut aidilfitri. Teringat aku pada satu kisah ni. Kisah mase zaman sekolah dulu..hehe..Citernye macam ni, masa hari raye tahun 2001 kot. Aku pun dh tak berapa nak ingat. Mase tu aku nak amik SPM>. Ada la 4 orang mamat ni, datang kat umah aku nak beraya. Mula2 tu dia bagi salam, ayah aku yang bukak pintu umah mase tu. Then, diaorang pun tanya aku ade tak kat umah. Mase tu aku dah takut dah. Dalam hati aku pun berkata "Siapalah yang berani nak raye umah aku ni, adoi". Ayah aku pun bagilah diaorang masuk memandangkan mase tu hari raya. Tapi, aku sebenarnya tak tahu pun siapa nama diaorg yang datang kat umah aku tu. Aku ni dah la pemalu orangnya (dulu laa..sekarang dah confident sket). Aku pun lari masuk bilik. Aku biarkan je diaorang kat ruang tamu dengan family aku yang lain. (jahatnya aku mase tu..huhu..). Yelah..mane tak nye. Salah diaorang gak, kat sekolah tak pernah pun nak tegur aku ke ape. Name diaorang pun aku x tahu sape.Tiba2 je tup2 datang raye umah aku. Hmm..aku tak tahu la same ade budak ni dia sebenarnya minat kat aku ataupun ape. Memangla aku ade perasan mase kat sekolah, mase aku turun tangga,..cam ade je orang yang pandang2 jeling2 kat aku..(cewaah..)..hmm...kecian kat diaorang tuh. Sampai diaorang balik aku x pun g jenguk diaorang..Mesti diaorang bengang sangat2...huhuu..sowie la kawan..aku ni pemalu. Pastu keesokan harinya, budak kelas aku namanye Palok..dia tegur aku..dia tanya aku.."Weh, sape yang datang umah ko semalam?"..Aku pun cam nak terkejut gak la..macam mane dia leh tahu lak..dia ke yang datang semalam..tapi, aku rase bukan dia yang datang..huhu..aku pun tanye la kat dia..siapa budak tu..pastu dia pun ckp..budak tu namanya..w..n. Pastu aku pun beranikan diri nak jumpe ngan budak2 tu...aku nak mintak maaf sebab buat diaorang malu depan keluarga aku..Sowie sangat2...Tapi salah korang jugak.Nape x ckp ngan aku dulu..perkenalkan diri ke..So, sejak dari tu. Tiap2 hari raya je aku akan teringat akan kisah yang berlaku dulu..hehe..sampai sekarang pun aku x leh lupe..Aku teringin sangat nak jumpe budak tu..sbb dulu pun mase aku nak mintak maaf..kawan dia yang datang..budak tu pun malu giler kot nak jumpe aku. Mase bertembung ngan dia time hari sukan pun..dia buat x tahu je..aku pun sampai sanggup tolak tawaran nak jadi pengawas disebabkan dia ade jugak..huhu..ape la..


0 ♥ cHenta: