Pages

Clicks Please

Tuesday, June 9, 2009

Ni La Kolej YaNg MeManG MenYusaHkan aKu

Hari ini aku g kat kolej lama aku. Dengan harapan kes aku dapat diselesaikan. Tapi, nampaknye hampeh saje nih..diaorang punye management mmg btl2 hampeh sampai record bayaran yuran pun xde simpan ke..pastu cakap pihak PSMB x bayar yuran kitaorang. Dah tahu PSMB x bayar , nape xde feedback pun?x mintak kat PSMB tu suh bayar?..budus bin bangang btl la diaorang nih. .

Aku rase macam nak bom je kolej nih. Aku memang banned la Kolej Cosmopoint nih, termasuklah HQ dia sekali. Management dahlah macam hampeh. Kes aku ngan beberapa orang lagi budak SLP(Skim Latihan Pekerja) x selesai lagi sampai sekarang. Ade ke patut diaorang kata aku ada hutang ngan kolej sebanyak RM12 500. Padahal yuran pembelajaran aku telah di tanggung oleh PSMB(Pembangunan Sumber Manusia Berhad) sebanyak RM9000. Di dalam perjanjian dulu xde pun dinyatakan yang kitaorang kena bayar yuran sebanyak RM12k tu. Iskh..memang bengang giler ngan management diaorang ni.

Kitaorang ni dah jadi mangsa keadaan. Duit pinjaman PTPTN yang kitaorang apply utk tujuan sara hidup pun pihak kolej x refund lagi bakinya. Aku rase ade lagi 4k or 2k lbh yang diaorang x refund kat kitaorang lagi nih.. Dah la dulu mase kitaorang blaja kat kolej tu sengsara giler. xde duit. Hidup sampai merempat, x g kolej sbb xde duit nak wat tambang bas. Pastu kena marah ngan lecturer yang suke marah tanpa siasat ape masalah student dia. Dahla family bukan dari kalangan orang senang. Apply PTPTN untuk sara hidup tapi masuk kat akaun kolej plak. Tu yang masalah tu bila nak refund balik. Dahla lembab nak bagi refund duit tuh.

Tp yang paling hangin tu, bila pihak kolej kata aku ni berhutang plak..dah tu sijil diploma aku dah sah2 kena tahan. Huwaaa..sedayy btl la..dahla aku x dapat join convo mase tuh..Memang betul2 jadi mangse keadaan aku neyh. Lagi satu hal, kalau ade iklan tentang kolej ni kat tv,radio dan sbgnye..mmmg aku meluat giler lah...janji macam2..kalau dulu dia kata laptop percuma..tp sekarang sudah tukar plak..laptop disediakan. So kepada sesiapa yang ingin masuk ke kolej ni yang sekarang dah dinaiktarafkan jadi KLMUC plak..ntah bape byk ntah lagi tuh....fikir la baik2 ye..pilihla tempat pengajian yang lebih baik..dan kaji dulu tempat pengajian tu sebelum masuk...

Haa...inilah dia kolej yang banyak menyusahkan aku. Bak kata " Bikin Hati Gua Panassss....je".

0 ♥ cHenta: